Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op!

Verzenden en betalen

Wat zijn de verzendkosten?
Verzending binnen Nederland en naar België is gratis. Neem voor overige landen vooraf even contact met ons op.
Wat is de levertijd?
Binnen Nederland geldt, wanneer wij je bestelling op werkdagen voor 12:00 ontvangen, heb je deze de volgende dag in huis. Verzendingen naar België kan een dag langer duren.
Op welke manier kan ik betalen?
Je kunt bij ons betalen via iDeal (ondersteuning voor alle banken), Bancontact en Sofort.
Kan ik een nieuwe staart bij jullie afhalen?
Als webshop hebben we geen fysieke winkel die je kunt bezoeken. Wel is het mogelijk om op afspraak langs te komen voor een nieuwe zeemeermin staart. Hiervoor kun je op werkdagen tussen 10:00 – 12:00 bellen met 06-20271330.

Ruilen en retourneren

Hoeveel garantie geven jullie?
Wij gaan voor kwaliteit! Daarom kunnen wij als enige op alle zeemeerminstaarten en monovins van Mermaid Sisters 12 maanden garantie geven. Uitgesloten van garantie zijn slijtage en fysieke beschadiging. Neem bij twijfel altijd even contact met ons op.
Kan ik mijn staart ruilen voor een ander model?
Binnen 14 dagen na ontvangst mag je de staart ruilen voor een ander model of maat. Dit kan echter alleen wanneer je er nog niet mee gezwommen hebt. Neem van tevoren even contact met ons op.
Ik wil mijn bestelling terugsturen en mijn geld terugvragen, hoe doe ik dat?
Je hebt altijd het recht om binnen 14 dagen na ontvangst je staart terug te sturen en je geld terug te krijgen. Dit geldt alleen als je nog niet gezwommen hebt met de staart en deze in onbeschadigde staat bij ons terugkomt. Neem voor het retoursturen altijd even contact met ons op voor een retournummer.
Mijn staart heb ik beschadigd ontvangen, wat moet ik doen?
Zowel in de fabriek als bij ons in het magazijn controleren we de staart op beschadigingen. Mochten we iets over het hoofd zien, dan lossen we dit natuurlijk direct met je op. Controleer direct na ontvangst van de staart of er geen beschadigingen zijn. Mocht dit wel het geval zijn, geef dit dat binnen 3 dagen na ontvangst aan ons door.
Ik wil nog een aanpassing doen aan mijn bestelling, kan dat nog?
Heb je nog geen bevestiging ontvangen dat wij je bestelling verzonden hebben, dan kun je altijd een aanpassing doen aan je bestelling.

Overige vragen

Wanneer kan mijn kind zwemmen met een zeemeerminstaart?
Wij raden aan om kinderen pas te laten zwemmen met een Zeemeerminnenstaart wanneer ze in het bezit zijn van diploma A en B. Daarnaast moet er altijd toezicht zijn van een volwassene.
Hoe kan ik mijn zeemeerminstaart onderhouden?
De beste manier om je zeemeermin staart goed te onderhouden is door deze na het zwemmen af te spoelen met koud water en goed te laten drogen voordat je de staart weer opbergt. Op een koude stand in de wasmachine kan, maar gaat te koste van de levensduur.
Hoe trek ik de staart aan?
De makkelijkste manier om de staart aan te trekken is wanneer deze droog is en je voeten nat. Je rolt de staart helemaal op tot je de zwarte fin ziet. Je gaat zitten op de rand van het zwembad en vervolgens plaats je je voeten in de monovin en rol je de staart zover mogelijk omhoog over je benen. Het laatste stukje kun je doen terwijl je ondertussen in het bad springt.
Ik wil graag een aantal staarten bestellen voor mijn zwemschool, wat zijn de mogelijkheden?
Neem hiervoor even contact met ons op.
Voor welke schoenmaat zijn de monovinnen?
De staarten in maat 6 t/m 12 worden geleverd met een monovin die geschikt is voor maat 31 t/m 38. Vanaf maat XS worden de staarten geleverd met een monovin die geschikt is voor maat 35 en groter.
Hoe kies ik de juiste maat?
Gebruik onze handige maattabel om te bepalen welke maat Zeemeermin staart voor jou het beste is. Twijfel je over de maat dan mag je altijd even contact met ons opnemen! Meer informatie vind je op de pagina “Zeemeermin staart welke maat“.
Kan ik ook een losse zeemeermin staart bestellen?
Heb je al een monovin van de Mermaid Sisters en wil je graag een extra, grotere of nieuw model zeemeerminstaart dan kan dat. Neem in dat geval even contact met ons op voor de mogelijkheden.
Kan ik ook een losse monovin bestellen?
Ja zeker, je vindt ze op deze pagina.