Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op!

Navigeer direct naar:
Verzenden & betalen
Ruilen en retourneren
Vragen Zeemeermin Staart
Vragen AirTrack
Contact

Verzenden en betalen

Wat zijn de verzendkosten?
Verzending binnen Nederland en naar België is gratis. Neem voor overige landen vooraf even contact met ons op.

Wat is de levertijd?
Wanneer wij je bestelling op werkdagen voor 12:00 ontvangen, heb je deze de volgende dag in huis. Mocht een product niet op voorraad zijn dan wordt duidelijk aangegeven bij het product wanneer er weer nieuwe voorraad binnenkomt en of er nog producten uit die nieuwe voorraad gereserveerd kunnen worden. Verzendingen naar België kan een dag langer duren.

Op welke manier kan ik betalen?
Je kunt bij ons betalen via

  • iDeal
  • Bankoverschrijving
  • Bancontact
  • Sofort
  • Creditcard (Visa, MasterCard, American Express)

We rekenen geen extra betaalkosten.

Kan ik een bestelling bij jullie afhalen?
In verband met de situatie rond corona bieden wij op dit moment geen mogelijkheid om af te halen. Uiteraard heb je wel altijd de mogelijk om binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren.

 

 

Ruilen en retourneren

 

Hoeveel garantie geven jullie?
Wij gaan voor kwaliteit! Daarom geven we standaard 24 maanden garantie op fabricagefouten op onze zeemeermin staarten en AirTracks. Uitgesloten van garantie zijn slijtage en fysieke beschadiging. Neem bij twijfel altijd even contact met ons op.

Kan ik mijn product ruilen?

Binnen 30 dagen na ontvangst mag je een product altijd ruilen. Voor zeemeermin staarten geldt echter dat dit alleen kan wanneer je er nog niet mee gezwommen hebt. Voor AirTracks geldt dat deze nog in nieuwstaat moet zijn. Neem van tevoren even contact met ons op om een omruiling te overleggen.

Ik wil mijn bestelling terugsturen en mijn geld terugvragen, hoe doe ik dat?
Je hebt altijd het recht om binnen 14 dagen na ontvangst je bestelling terug te sturen en je geld terug te krijgen. Voor zeemeermin staarten geldt echter dat dit alleen kan wanneer je er nog niet mee gezwommen hebt. Voor AirTracks geldt dat deze nog in nieuwstaat moet zijn. Neem voor het retourneren altijd even contact met ons op voor een retournummer

.
Mijn product heb ik beschadigd ontvangen, wat moet ik doen?
Zowel in de fabriek als bij ons in het magazijn controleren we de producten op beschadigingen. Mochten we iets over het hoofd zien, dan lossen we dit natuurlijk direct met je op. Controleer direct na ontvangst van je bestelling of er geen beschadigingen zijn. Mocht dit wel het geval zijn, geef dit dat binnen 3 dagen na ontvangst aan ons door.

Ik wil nog een aanpassing doen aan mijn bestelling, kan dat nog?
Heb je nog geen bevestiging ontvangen dat wij je bestelling verzonden hebben, dan kun je altijd een aanpassing doen aan je bestelling.

 

 

Overige vragen over de AirTrack

 

Er zijn veel aanbieders voor AirTracks, hoe kies ik de juiste?
Controleer altijd het bedrijf waar je wilt kopen. Er zijn een aantal bedrijven actief in Nederland die al jaren bestaan en waar je dus veilig kunt bestellen. Toch zijn er ook enkele aanbieders die niet duidelijk zijn over b.v. de levertijd of die het rechtstreeks laten versturen vanaf chinese verkoopplatforms waardoor je bij ontvangst nog btw en invoerrechten moet betalen en geen aanspraak kunt maken op garantie.

Controleer daarom altijd vooraf hoe lang de website al bestaat (www.sidn.nl) en of ze echte reviews hebben op b.v. Google, Facebook of Trustpilot. Reviews op een eigen site zeggen weinig, die kan iedereen erop zetten.

Hoe zit het met de levertijd op de AirTracks?
Controleer altijd de beschrijving van de desbetreffende AirTrack. Hierin staat duidelijk of de AirTrack op voorraad is. Wanneer dit niet zo is staat erbij wat de eerstvolgende datum is waarop er nieuwe voorraad komt en of van die voorraad nog AirTracks beschikbaar zijn. Je hebt dan de keuze om nu je bestelling te plaatsen waarmee je reservering gegarandeerd is of te wachten tot de genoemde datum en op dat moment te bestellen.

Leveren jullie ook AirTracks of AirFloors op maat?
Ja! Omdat wij al onze AirTracks zelf laten produceren kunnen we alles naar wens aanpassen. Wil je een afwijkende maat, model of bijvoorbeeld een logo? Neem gerust even contact met ons op.

Waarom zijn jullie AirTracks goedkoper dan veel andere aanbieders?
Deze vraag krijgen we erg vaak. Eigenlijk zouden we moeten vragen “waarom zijn zij zo duur?” 😉

De productie van AirTracks wordt steeds betaalbaarder. Toch houden veel leveranciers nog vast aan het oude prijsniveau. Een aantal werkt nog met een ouder en duurder productieproces waardoor ze de prijzen wel hoog moeten houden. Daarnaast zijn er ook aanbieders die wel goedkoper kunnen leveren maar kiezen voor een hogere winst omdat veel mensen nog bereid zijn hun hoge prijzen te betalen.

Net als we al een aantal jaren doen met de zeemeermin staarten kiezen we er voor om hoge kwaliteit AirTracks te leveren voor een betaalbare prijs.

Jullie leveren nog maar kort AirTracks, hoe weet ik of de kwaliteit wel goed is?
Een voorwaarde voor ons om het assortiment uit te breiden met AirTracks was dat we hoge kwaliteit moeten kunnen garanderen. Als Mermaid Sisters hebben we de afgelopen jaren erg hard gewerkt aan een goede reputatie (zie ook onze reviews) en dit willen we koste wat het kost behouden.

Al onze AirTracks laten we zelf produceren zodat we de volledige controle hebben over ieder detail. Ze worden gemaakt in een fabriek waar ze inmiddels zelf al meer dan 10 jaar ervaring hebben met de productie van opblaasbare turnelementen.

Samen met deze fabrikant hebben we gekeken aan welke specificaties de Mermaid Sisters AirTracks moesten voldoen. Hierbij is o.a. goed gelet op wat door de betere en duurdere aanbieders voor materialen worden gebruikt. Naar aanleiding daarvan is b.v. gekozen voor een hogere kwaliteit 3000 g/m2 double wall fabric core (binnenkant) en een extra seam protection (extra bescherming over de naden).

Al onze AirTracks kunnen we daarom ook leveren met 24 maanden garantie op fabricagefouten.

Zijn jullie AirTracks waterdicht?
Ja zeker! Je kunt de AirTrack dus zonder problemen op het water gebruiken.

Wat is het verschil tussen een normale MMS AirTrack en de Airborne??
Er is geen verschil, behalve de looks. Beide zijn gemaakt van een supersterk PVC alleen is de Airborne nog net even een tikkeltje stoerder met een carbon look op de zijkant.

Zit er een verschil tussen de voor- en achterkant van de AirTrack?
Ja. Alle Airtracks zijn aan 1 kant voorzien van klittenband langs alle 4 zijden. Hierdoor kun je een extra AirTrack vastmaken of b.v. een AirBoard of AirBlock vastzetten. Daarnaast is de ene kant voorzien van lijnen in de vorm van een + teken. Deze helpen om tijdens het oefenen b.v. het midden van de AirTrack aan te houden. De andere kant bevat geen lijnen met uitzondering van de AirTrack die wordt geleverd bij de AirTrack bundel. Deze heeft op de ene kant de lijnen in de vorm van een + teken en op de andere kant 3 horizontale lijnen. Deze kunnen extra helpen om b.v. te bepalen wanneer je een sprong moet inzetten voor een oefening.

 

 

 

Overige vragen over de zeemeermin staart

Wanneer kan mijn kind zwemmen met een zeemeerminstaart?
Wij raden aan om kinderen pas te laten zwemmen met een Zeemeerminnenstaart wanneer ze in het bezit zijn van diploma A en B. Daarnaast moet er altijd toezicht zijn van een volwassene.

Hoe kan ik mijn zeemeerminstaart onderhouden?
De beste manier om je zeemeermin staart goed te onderhouden is door deze na het zwemmen af te spoelen met koud water en goed te laten drogen voordat je de staart weer opbergt. Op een koude stand in de wasmachine kan, maar gaat te koste van de levensduur.

Hoe trek ik de staart aan?
De makkelijkste manier om de staart aan te trekken is wanneer deze droog is en je voeten nat. Je rolt de staart helemaal op tot je de zwarte fin ziet. Je gaat zitten op de rand van het zwembad en vervolgens plaats je je voeten in de monovin en rol je de staart zover mogelijk omhoog over je benen. Het laatste stukje kun je doen terwijl je ondertussen in het bad springt.

Ik wil graag een aantal staarten bestellen voor mijn zwemschool, wat zijn de mogelijkheden?
Neem hiervoor even contact met ons op.

Voor welke schoenmaat zijn de monovinnen?
De staarten in maat 6 t/m 12 worden geleverd met een monovin die geschikt is voor maat 31 t/m 38. Vanaf maat XS worden de staarten geleverd met een monovin die geschikt is voor maat 35 en groter.

Hoe kies ik de juiste maat?
Gebruik onze handige maattabel om te bepalen welke maat Zeemeermin staart voor jou het beste is. Twijfel je over de maat dan mag je altijd even contact met ons opnemen! Meer informatie vind je op de pagina “Zeemeermin staart welke maat“.

Kan ik ook een losse zeemeermin staart bestellen?
Heb je al een monovin van de Mermaid Sisters en wil je graag een extra, grotere of nieuw model zeemeerminstaart dan kan dat. Neem in dat geval even contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kan ik ook een losse monovin bestellen?
Ja zeker, je vindt ze op deze pagina.

 

 

Mermaid Sisters
Right Menu Icon